יום שבת, 21 במרץ 2015

הדרכה - איך תופרים סדין למזרן

בהמשך לפוסט הקודם, החשש הגדול שלי בתפירת מצעים היה הסדין. בסופו של דבר זה גיליתי שזה ממש קליל devil
לאחר חיפוש באינטרנט מצאתי כמה הסברים, חלקם ברורים יותר וחלקם פחות. אנסה להסביר ובסוף אוסיף קישור לאחד ההסברים היותר טובים (באנגלית)
ראשית מודדים את המזרן - אורך, רוחב וגובה. צריך לקחת בחשבון שלגובה המזרן צריך להוסיף עוד מספר ס"מ על מנת שהסדין יישב טוב ולא יברח.
אורך - 190 ס"מ
רוחב - 80 ס"מ
גובה - 10 ס"מ
לגובה הוספתי עוד 10 ס"מ על מנת שייתפס טוב, סה"כ 20 ס"מ. את ה- 20 הכפלתי ל-40 והוספתי לאורך ורוחב ולפי זה גזרתי את הבד. 230 על 120 זה גודל הבד.
אחרי שגזרנו את הבד אנחנו גוזרים ריבועים בכל אחת מהפינות לפי הגובה שקיבלנו בהתחלה (20 ס"מ)

שאר התמונות מהסדין שתפרתי לאחותי (תראו את גודל הבד... כל בלטה ברצפה 60X60)

הנה הריבוע

מחברים את הצלעות של הריבוע ותופרים ימין  לימין (צד יפה לצד יפה)

אני תפרתי הכל באוברלוק, תענוג!
זאת בעצם הפינה שנוצרה לנו

לאחר מכן תופרים תעלה לאורך כל ההיקף של הסדין על מנת להשחיל את הגומי. לא לשכוח להשאיר פתח להשחלת הגומי.
אפשר לראות בתמונה שקודם עברתי באוברלוק על הקצוות של הבד (אילולא האוברלוק הייתי צריכה לקפל את הבד שוב)

וזהו, נשאר רק להשחיל את הגומי.
אני חיברתי קצה אחד של הגומי עם סיכת בטחון לפתח שהשארתי. השחלתי גומי עד שזה התאים למזרן אז אני לא יודעת מה אורך הגומי שהשתמשתי בו
ככה הסדין נראה מלמטה

מקווה שההסבר היה ברור indecision
והנה הלינק לסרטון
בהצלחה!

















תגובה 1: